NB: Na linha e tradição de terra, unido na letra, sílaba e palavra, rumo a língua cabo-verdiana.Evoluir/transformar, mas nunca negar linhas traçado pa pioneiros de Cultura cabo-verdiana
Djarfogo é um sociedade bastante heterogéneo [ de vários misturas de cultura], unde nu pode encontra tradição de Portugal, Franca, Espanha, Merca, etc. bem enraizado.
Nés pequeno passage nu cre demonstra o que passa entre um senhor de nome Mané e Nho Difonso.
Era num boca’l tarde de sábado, ainda cu sol, quase um palmo riba serra, que Mané parce na ca Nho Difonso pa cumpra galo, dja que nobidade de bons limarias dês proprietário era conchedo pa tudo banda.
Mané tinha paixão pa guerra de galo( tradição que, segundo ta papiado, bem de Espanha). Na maioria de disputa quel ta fazeba rapazes de zona ta ganhaba el e djel estaba chateado cu ses galos q’era tamanhos [bom pa guizados], mas que pa guerra era pior que galinhas.
Antan, nés tarde de sábado, na casa de Nho Difonso el pensa m’el ta tinha desafronta de gozos, pamo famas de bons limaria de Nho Difonso.
Qanto Nho Difonso cumprimenta-l e logo de seguida quel caneca zinco entchido vinho pa limpa garganta, Mané da cu odjo na um galo de cor “pedrado”, espora e boca comprido moda gudja que estaba dento quintal riba garnel.
Sem demora, pamode dja estaba tarde, Mané pergunta-l: Qanto nho ta bende-m quel galo la?
Nho Difonso, home falido na dinhero, fala-l: 35$00.
Mané, desesperado, mete mon na bolso e el entregal faci antes del arrepende.
Dia Domingo, 10 hora, na quintal de Parbedja, quês 6 rapazes que estaba combinado encontra pa faze galo guerra.
Qanto fazedo sorteio, primero ronda era galo de Mané contra galo de Cafune.
Comó era moda, quintal estaba T-boca de alguém, mininas, claro, quês mas terribe, ca ta fala ma e galo A contra galo B, mas sim, Mané contra Cafune só pa pode envolve pessoas também.
Qanto galo de Cafune começa ta bastiona de Mané meninas fica ta da palmo e Cafune, rapaz radjador, fica ta fala em piada que sim e galo, sim e dono.
Qanto galo de Mané fica na tchon sangue ta baza, Mané pega quel galo, el bai recto ca Difonso e el fala-l: Nho Difonso, m-pensaba ma limaria de Nho era moda nho, ma és galo é mas cobardo que nha galinha que m-tene na capoera.
Nho Difonso, home respostero, fala-l: Obi li, rapazinho! M’ca bende-bu soldado; qanto bu mesteba soldado bu ta baba quartel compraba soldado, bardamerda!
Mané, qanto el obi e el odja comberso ta bira áspero el po galo na tchon e el po pé na mama cadera, um stico pa casa.
Até hoje ca obido e nem odjado Mané na GUERRA DE GALO.
Só m-sabe ma Cafune está djobe-l pa um pé de luto la na fundo rebeira.
Napoleão Vieira Andrade
Djarfogo é um sociedade bastante heterogéneo [ de vários misturas de cultura], unde nu pode encontra tradição de Portugal, Franca, Espanha, Merca, etc. bem enraizado.
Nés pequeno passage nu cre demonstra o que passa entre um senhor de nome Mané e Nho Difonso.
Era num boca’l tarde de sábado, ainda cu sol, quase um palmo riba serra, que Mané parce na ca Nho Difonso pa cumpra galo, dja que nobidade de bons limarias dês proprietário era conchedo pa tudo banda.
Mané tinha paixão pa guerra de galo( tradição que, segundo ta papiado, bem de Espanha). Na maioria de disputa quel ta fazeba rapazes de zona ta ganhaba el e djel estaba chateado cu ses galos q’era tamanhos [bom pa guizados], mas que pa guerra era pior que galinhas.
Antan, nés tarde de sábado, na casa de Nho Difonso el pensa m’el ta tinha desafronta de gozos, pamo famas de bons limaria de Nho Difonso.
Qanto Nho Difonso cumprimenta-l e logo de seguida quel caneca zinco entchido vinho pa limpa garganta, Mané da cu odjo na um galo de cor “pedrado”, espora e boca comprido moda gudja que estaba dento quintal riba garnel.
Sem demora, pamode dja estaba tarde, Mané pergunta-l: Qanto nho ta bende-m quel galo la?
Nho Difonso, home falido na dinhero, fala-l: 35$00.
Mané, desesperado, mete mon na bolso e el entregal faci antes del arrepende.
Dia Domingo, 10 hora, na quintal de Parbedja, quês 6 rapazes que estaba combinado encontra pa faze galo guerra.
Qanto fazedo sorteio, primero ronda era galo de Mané contra galo de Cafune.
Comó era moda, quintal estaba T-boca de alguém, mininas, claro, quês mas terribe, ca ta fala ma e galo A contra galo B, mas sim, Mané contra Cafune só pa pode envolve pessoas também.
Qanto galo de Cafune começa ta bastiona de Mané meninas fica ta da palmo e Cafune, rapaz radjador, fica ta fala em piada que sim e galo, sim e dono.
Qanto galo de Mané fica na tchon sangue ta baza, Mané pega quel galo, el bai recto ca Difonso e el fala-l: Nho Difonso, m-pensaba ma limaria de Nho era moda nho, ma és galo é mas cobardo que nha galinha que m-tene na capoera.
Nho Difonso, home respostero, fala-l: Obi li, rapazinho! M’ca bende-bu soldado; qanto bu mesteba soldado bu ta baba quartel compraba soldado, bardamerda!
Mané, qanto el obi e el odja comberso ta bira áspero el po galo na tchon e el po pé na mama cadera, um stico pa casa.
Até hoje ca obido e nem odjado Mané na GUERRA DE GALO.
Só m-sabe ma Cafune está djobe-l pa um pé de luto la na fundo rebeira.
Napoleão Vieira Andrade
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