quarta-feira, 6 de janeiro de 2010


NB: Comberso sabido na linha e tradição de terra, cu sal e têmpera Djarfogo


Estaba um dia reado, cu nuvens brancos ta corre devagar na céu, na ritmo de brisa de mar que também estava ta sopra-nu na peto, qanto na ponta pátio de ca Nho Dico, proprietário de quel melhor vinho que parce na Fogo na Anos 60 ate 90, surgi ideia entre quês 3 homens que estaba la ta toma ses bom vinho, junto cu alguns bafas que estaba ta bem de cozinha de Deolinda, mãe de Napoleão, rapazinho amigo de nha fidjo também, ta conta parte e deverti cu tempo.


Sim, diverti cu tempo, pamo na quês tempo dia era grande e tempo (sol) ta correba moda tartaruga. Será mesmo que era Sol que ta correba devagar ó isolamento e silencio de fora que ta consumiba nos a um entrega de sair e cambar de sol? Ok, não importa.

Então, quês 3 homens de nome Djon, Mané e Branquim começa ta conta sés passage. Tudo és era conhecido como mentiroso, mas não como mentira criminal ou quel que ta humilha pessoas. Mentiroso na Fogo, muitas vezes entre amigos, ora quês tchuma-bu assim é um forma de demonstra que bó é criativo e imaginativo na bus histórias, que ta faze-bu ser popular e homem de muita ficção.

Assim, nés quadro tudo preparado, Djon ranca cu sê história na seguinte tom: “ Nhos obi li rapazes; Qanto Fogo de nós era mas verde e que tchuba era mais abundante tinha animal grande li na nós terra.

Certo dia, m-estaba na Curral de Barro, m-odja um pássaro tão grande que el bai na ar em direcção a Brava que quando se cabeça estaba ta camba na Brava sê pé estaba ainda pa riba de nha cabeça. Mas depois que Cabo-verde fica ta tchobe mais pouco és desaparece.
Rapazes e nós também que estaba la espia companheiro, grili odjo e compo moxo, otros que estaba sentado riba pedra laxido labanta, limpa assento e torna sinta. Como era vez de Mané el tinha que exercitaba sê mente e criaba um cenário na mesmo dimensão.
Ninguém ca desmenti Djon pamo ambiente estaba cu tudo tipo de argúem (menino, rapazinhos, mudjer e homem).
Mane, homem brajero, mas também sério, começa assim: “ Na quês tempo que Djarfogo ta chobeba e padja ta criaba sem mánha, m-encontra na Curral de Barro (nha padjigal) um obo, que pa nu quebraba el nu tinha que panhaba um escada de 10 metros pa subi la de riba e cu marreta pa da-l um buraco. Nhos ca ta imagina que pa nu fritaba quel obo nu tinha que panhaba clara cu chobra durante tempos e depois cu balde durante alguns anos!?
Djon, homem nervoso, fala-l: Nho é mentiroso. Que pássaro ta po obo de quel tamanho la?

Mane como era mais choxante el fala-l: Talves é quel pássaro que nho odja passa na Curral de Barros.

Graça cu porfia toma na pátio que só depois de 3 hora Branquim bem conta sê historia.

Qanto cabo serena, Branquim toma nota e el começa de seguinte forma: “ Moços, és dia li, de madrugadinha, quase cu sol, Solange nha filha podia morreba dento fonte. Antes del arranca, tudo alguém pergunta-l espantado e triste, pamode? Se mê ma Solange é bonitada, cabelona, ahn! Deus libra.

Quebrado silêncio e tudo alguém cu ar de pesar, Branquim continua nés tom li: Ainda bem que Solange tinha sê trança cotchado moda corda pa trás.
Qanto Solange indjerga pel panha água na cisterna el bai de cabeça e el fica pendurado na sê trança que fica estancado na baron de cama la na sê quarto. Qanto el grita, m-bai e atcha-l pendurado dento fonte. Tudo aflito m-puxa-l e m-tra-l cu corpo tudo molhado.

Mané, que pensaba ma el estaba de riba és tudo, fala-l: Nho é mentiroso. Que tempo na mundo alguém tem trança dês tamanho? Confusão, porfia, graça e até quês mas puro e néscio acredita na historia dês homens
brajeros de Djarfogo

Espelho d’Alma

Sem comentários:

Enviar um comentário